Het einde. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ewout Sanders - WaarBenJij.nu Het einde. - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Ewout Sanders - WaarBenJij.nu

Het einde.

Blijf op de hoogte en volg Ewout

08 November 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Daar is het dan. Het einde. Wat is dat allemachtig snel gekomen zeg. En de laatste week is voorbijgevlogen.

Auto inleveren, afscheid nemen op het project en van ready4life. Afscheid nemen van nieuwe vrienden en mijn surfplank opsturen naar Johannesburg en vandaar uit naar Nederland. Allemaal kleine operaties omdat een stukje rijden hier al gauw 45 minuten is. Daarnaast is er natuurlijk sprake van Africatime dus gaat het allemaal niet zo snel.
Mijn surfplank meenemen bleek toch weer wat moeilijker dan gepland doordat de website van emirates niet vermeld dat het gewicht van de plank ook wordt meegerekend. Dat leidde er dan ook toe dat ik 2.5 uur bezig ben geweest op de cargoterminal van Johannesburg om daar alles ter regelen. 2.5 uur en bijna 2500 rand verder zit ik nu op O.R. Tambo international Airport aan een cappuccino van met een Nederlandse prijs. Ik kijk terug op een ontzettend mooie tijd met wat hectiek hier en daar maar dat hoort bij Afrika! Donderdag avond heb ik een ontzettend mooie nachtduik gemaakt met Robbie, een Afrikaanse vriend waar ik ook mee naar Mosselbay was. Het was international nightdive day ofzo iets. Kortom, wereldwijd lagen er mensen om 20:14 onder water. En wat is dat ontzettend stoer zeg. Anders oriënteren, je ziet niets meer dan je zaklamp en het licht van de volle maan en de pier op je schijnen. Wel is het één van de mooiste ervaringen die ik onderwater heb gehad. Ik moet daarbij wel vermelden dat mijn duikbuddy Robbie duiklampen met de lichtproductie van een bouwlamp had maar goed. Het was een ontzettend mooie ervaring een octopus tussen zijn diner van afgelopen twee weken gezien een zandhaai, een aal en twee pijlstaartroggen. Ja die roggen die Steve Irwin van ons beroofd hebben. Daarnaast nog wat kleinere visjes. Verder heb ik afgelopen dagen nog wat proberen te surfen, helaas waren de golven er niet echt naar. Als goedmakertje zwommen er donderdag ochtend een heleboel springende dolfijnen op tien meter afstand voorbij. Ook leuk!

Oja, voor ik het vergeet. Ik ben woensdag meegeweest op een 60ft. zeiljacht. Het was heerlijk om weer eens vooruit te gaan op het water zonder het geknetter van een een X-aantal PK. De zeilwedstrijd hebben we niet gewonnen maar het was ontzettend lekker om weer op zee te zijn en naar het vuurwerk te kijken ter ere van een feestdag waar ik de naam van vergeten ben vanaf zee. Al met al was het een goede week. Ja, dat zeker.

Nou is het tijd om er een eind aan te maken en te beginnen aan mijn laatste stukken voor school. 1620 (1520 voor jullie) mag ik inchecken en waarschijnlijk weer wat randen neerleggen voor mijn waarschijnlijke overbagage. Afzetters.

Tot in Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

Ewout

Reislustige verpleegkunde student, ik ga vanaf 1 september 2014 stage lopen in Port Elizabeth Zuid-Afrika

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 1484
Totaal aantal bezoekers 5803

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Augustus 2014 - 08 November 2014

Stage Zuid Afrika

Landen bezocht: