Voedselvergiftiging enzo - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ewout Sanders - WaarBenJij.nu Voedselvergiftiging enzo - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Ewout Sanders - WaarBenJij.nu

Voedselvergiftiging enzo

Blijf op de hoogte en volg Ewout

19 September 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Afgelopen weekend zijn we naar Plettenberg bay geweest. Ik was vrijdag gelukkig weer beter dus ik kon ook mee. We zaten daar in een soort bungalow met jacuzzi en barbecue, helemaal mooi. Zaterdag wilden we gaan snorkelen met wilde zeehonden helaas ging dat niet door. Hier bleek zaterdag een dag te zijn dat alles dicht is. Juist ja. Dus zijn we op zoek gegaan naar het mooiste strand van Plettenberg bay. Dat was met recht. Omdat de lucht wat grijzer werd besloot een deel van de groep te gaan en zijn Erwin en ik de weg uitgereden waarna we bij wat rotsen in de branding uitkwamen en hebben we daar een tijdje staan kijken bij vissers. Die avond zijn we gaan braaien (barbecueën) maar dat bleek niet helemaal geslaagd want de helft van de groep kreeg voedselvergiftiging de volgende ochtend. Daardoor moesten we de volgende ochtend direct terug naar PE. Helaas.
Op stage heb ik deze week twee dagen in de kliniek meegekeken en weer een hoop HIV/aids en Armoede gerelateerde ziektebeelden die in Nederland voorkomen kunnen worden. Één dag ben ik met de caregivers meegeweest de wijk in en één dag meegeholpen in de tuin. Dat is ook onderdeel van de stage, meehelpen bij andere onderdelen van het project. Best lekker om soms iets te doen waarvoor je je kop niet hoeft te gebruiken. Daarnaast zijn we naar een galadiner geweest dat deels was geörganiseerd door de vrijwilligers van ready4life, de organisatie die onze stage hier regelt. Ook ben ik nog een middagje wezen surfen en krijgen we Xhosa les. Xhosa is de taal van de oorspronkelijke bewoners in deze regio en is soms de enige taal die de locals in de wijk spreken. Omdat de uitspraak erg lastig is en het nergens op lijkt gaan we daar nog een flinke kluif aan hebben en meer dan de basics zullen het niet worden. Maar dat is niet erg, als we het ijs maar kunnen breken.

  • 28 September 2014 - 16:53

    Marielle:

    Hai Ewout,
    Leuk om je te volgen, je verhalen te lezen en op deze manier up to date te blijven wat jou avonturen betreft. Naast de verhalen van Nicolet natuurlijk ;) Ik geloof dat je inmiddels al helemaal hersteld bent van je griepje/voedselvergiftiging maar ik hoor ook dat je direct weer een ander (minder leuke) ervaring meegemaakt hebt. Wees voorzichtig!

    Focus op de leuke en leerzame momenten die je beleeft, volgens mij zijn dat er genoeg!
    Liefs Marielle

  • 08 Oktober 2014 - 11:50

    Lenneke Netz:

    Hallo Ewout,
    Ik heb net al je reisverhalen nog een keertje doorgelezen. Wat een mooie ervaringen doen jullie op.
    Eerst een hoop beleefd met Nicolette en daarna door naar je stage. Een compleet andere wereld waar je nu in leeft. Wat is het dan ook allemaal goed geregeld in Nederland. We maken alleen niet van die mooie wildfoto's. Hellemaal top die foto van de olifant die de zebra's opjaagt. Wat een leed onder de bevolking ;gezondheidszorg, veilige speelomgeving, werkeloosheid ect.. Ervaringen die je de rest van je leven meeneemt. Nu Pap en Mam op bezoek. Dat is natuurlijk super leuk en gezellig. Hans en ik willen je nog een gezonde en veilige tijd toewensen. Wapen en diarree ben je al tegengekomen dus dat hoeft niet meer, een keer is genoeg. Hele mooie tijd met je ouders en geniet er nog volop van en kom wijs en gezond weer naar het kneutige Schagen. Groetjes Hans en Lenneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Ewout

Reislustige verpleegkunde student, ik ga vanaf 1 september 2014 stage lopen in Port Elizabeth Zuid-Afrika

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 5812

Voorgaande reizen:

17 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Augustus 2014 - 08 November 2014

Stage Zuid Afrika

Landen bezocht: